Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας
Σχολική Μονάδα: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΒΑΛΛΙΑΝΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΑΜΕΙΩΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – 2502010
Σχολικό Έτος: 2021 – 2022
Ημερομηνία Εξαγωγής: 16/03/2023
Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Η Σχολική μονάδα δεν αξιολόγησε τον άξονα και δεν παρουσίασε στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία του άξονα . Ως εκ τούτου δεν υφίστανται επαρκή στοιχεία προς αξιολόγηση.
Σχολική διαρροή – φοίτηση
(Αξιολόγηση: 10)
Η Σχολική Μονάδα έκανε τεκμηρίωση με αναφορά σε αρκετούς δείκτες που περιγράφουν τον άξονα.
Διατρέχοντας συνολικά τις φόρμες αξιολόγησης που συμπληρώθηκαν και κυρίως τον Συλλογικό Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, καταδεικνύεται η σχετική τεκμηρίωση από τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν στον άξονα.
Τεκμηριώνεται επομένως ότι κατά το τρέχον σχολικό έτος έγιναν :
Πρόληψη/ περιορισμός περιστασιακών απουσιών των μαθητών/-τριών
Πρόληψη/ περιορισμός φαινομένων διακοπής φοίτησης
Μέριμνα για την ομαλή μετάβαση μεταξύ βαθμίδων και προς την αγορά
εργασίας.
Αναγκαίο θα ήταν να γίνεται αναφορά στα σχετικά διαθέσιμα τεκμήρια : Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων , Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή , Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής , myschool , αλληλογραφία του σχολείου, απουσιολόγια, αρχείο του σχολείου ( μετεγγραφές , αλλοδαποί και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που ενσωματώθηκαν επιτυχώς στην τάξη τους ).
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
(Αξιολόγηση: 10)
Η Σχολική Μονάδα έκανε τεκμηρίωση με αναφορά σε αρκετούς δείκτες που περιγράφουν τον άξονα.
Ωστόσο διατρέχοντας συνολικά τις φόρμες αξιολόγησης που συμπληρώθηκαν και κυρίως τον Συλλογικό Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου , καταδεικνύεται η σχετική τεκμηρίωση και από τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν σε σχετικούς άξονες.
Τεκμηριώνεται επομένως η προσπάθεια για διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού , εμπιστοσύνης και αποδοχής της διαφορετικότητας ενώ ταυτόχρονα , υποστηρίχθηκε και ενισχύθηκε η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ μαθητών .Επίσης οι δράσεις πρόληψης της αποκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών , η αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων , και η ενεργοποίηση των θεσμικά υπευθύνων μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.
Αναγκαίο θα ήταν να γίνεται αναφορά στα σχετικά διαθέσιμα τεκμήρια : Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων , Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή , Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής , Βιβλίο καταγραφής παιδαγωγικών μέτρων .
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Η Σχολική Μονάδα δεν τεκμηρίωσε την αξιολόγησή της και δεν παρουσίασε όλα τα στοιχεία για τη πλήρη μελέτη και διερεύνηση του άξονα
Ως εκ τούτου , δεν υφίστανται επαρκή στοιχεία προς αξιολόγηση
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
(Αξιολόγηση: 10)
Η Σχολική Μονάδα δεν έκανε αναλυτική τεκμηρίωση με αναφορά στους δείκτες που περιγράφουν τον άξονα και δεν παρουσίασε πλήρη στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία και τη διερεύνηση του άξονα.
Διατρέχοντας συνολικά τις φόρμες αξιολόγησης που συμπληρώθηκαν και κυρίως τον Συλλογικό Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, καταδεικνύεται η σχετική τεκμηρίωση από το σχέδιο δράσης που υλοποιήθηκε στον άξονα.
Τεκμηριώνεται η προσπάθεια της Σχολικής μονάδας για ανάπτυξη , υποστήριξη και ενίσχυση των διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου –οικογένειας προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αναγκαίο θα ήταν να γίνεται αναφορά στα σχετικά διαθέσιμα τεκμήρια : Πρακτικά Συλλόγου Διδασκόντων , προγραμματισμός ενημερωτικών συναντήσεων γονέων/κηδεμόνων και ανάρτηση του εβδομαδιαίου προγράμματος συναντήσεων στην ιστοσελίδα του σχολείου, προγραμματισμός ετήσιων εκδηλώσεων.
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
(Αξιολόγηση: 10)
Η Σχολική Μονάδα έκανε τεκμηρίωση με αναφορά σε αρκετούς δείκτες που περιγράφουν τον άξονα.
Ωστόσο διατρέχοντας συνολικά τις φόρμες αξιολόγησης που συμπληρώθηκαν και κυρίως τον Συλλογικό Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου , καταδεικνύεται η σχετική τεκμηρίωση και από τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν σε σχετικούς άξονες αλλά και σε αυτόν τον άξονα.
Διαφαίνεται ότι η Σχολική Μονάδα ακολούθησε ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό και ανοιχτό διοικητικό μοντέλο.
Αξιοποίησε το ανθρώπινο δυναμικό και υπήρξε κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Επίσης υπήρξε αποτελεσματική διαχείριση των διαθέσιμων υλικών πόρων.
Επιπρόσθετα, έγινε προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των χώρων του σχολείου και την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής.
Αναγκαίο θα ήταν να γίνεται αναφορά στα σχετικά διαθέσιμα τεκμήρια.
Σχολείο και κοινότητα
Η Σχολική Μονάδα δεν τεκμηρίωσε την αξιολόγησή της και δεν παρουσίασε όλα τα στοιχεία για τη πλήρη μελέτη και διερεύνηση του άξονα
Ως εκ τούτου , δεν υφίστανται επαρκή στοιχεία προς αξιολόγηση.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Η Σχολική Μονάδα δεν αξιολόγησε τον άξονα και δεν παρουσίασε στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία του άξονα.
Ως εκ τούτου , δεν υφίστανται επαρκή στοιχεία προς αξιολόγηση.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Η Σχολική Μονάδα δεν αξιολόγησε τον άξονα και δεν παρουσίασε στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία του άξονα.
Ως εκ τούτου , δεν υφίστανται επαρκή στοιχεία προς αξιολόγηση.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών/-τριών
Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων
Έμφαση στην πρόληψη και στην τήρηση των κανόνων
Οι αναστοχαστικές διαπιστώσεις/αποτιμήσεις που καταγράφονται αναδεικνύουν το θετικό κλίμα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Προετοιμασία για συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς, σε πολιτιστικές,
καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις. Αναστοχασμός και ανατροφοδότηση για τη βελτίωση των πρακτικών διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης
Υποστήριξη των ενδιαφερόντων των μαθητών/-τριών (π.χ.σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα, όμιλοι)
Προτάσεις προς βελτίωση
Συστηματική συνεργασία μεταξύ των υπευθύνων καθηγητών τμημάτων , σχολικού συμβουλίου και συμβούλου σχολικού ζωής ,σχολικού ψυχολόγου και ουσιαστική ενεργοποίηση των μαθητικών κοινοτήτων.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Αποτελεσματική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού
Κατανομή και διαχείριση πόρων
Προστασία , αξιοποίηση χώρων-υποδομών
Στοχοθεσία και προτεραιοποίηση στόχων
Συλλογικότητα κατά τη λήψη αποφάσεων
Οργάνωση της ενημέρωσης εκπαιδευτικών, μαθητών/-τριών και γονέων
Από την ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης διαφαίνεται ότι καλλιεργείται από την πλευρά της Διεύθυνσης μια κουλτούρα όπου ξεχωρίζουν ο δημοκρατικός διάλογος, η ατομική υπευθυνότητα, η ομαδικότητα, η εμπιστοσύνη, η ανάληψη πρωτοβουλίας και η ενεργός συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού
Πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων
Διάχυση καλών πρακτικών
Προτάσεις προς βελτίωση
Συμμετοχή όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας στη διαμόρφωση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Δεν αποτιμήθηκαν από τη Σχολική Μονάδα οι άξονες που αφορούν την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου , δεν μπορούν να διατυπωθούν θετικά σημεία , σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.
Σημεία προς βελτίωση
Δεν αποτιμήθηκαν από τη Σχολική Μονάδα οι άξονες που αφορούν την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου , δεν μπορούν να διατυπωθούν θετικά σημεία , σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.
Προτάσεις προς βελτίωση
Δεν αποτιμήθηκαν από τη Σχολική Μονάδα οι άξονες που αφορούν την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου , δεν μπορούν να διατυπωθούν θετικά σημεία , σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Δεν αποτιμήθηκαν από τη Σχολική Μονάδα οι άξονες που αφορούν την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου , δεν μπορούν να διατυπωθούν θετικά σημεία , σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.
Σημεία προς βελτίωση
Δεν αποτιμήθηκαν από τη Σχολική Μονάδα οι άξονες που αφορούν την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου , δεν μπορούν να διατυπωθούν θετικά σημεία , σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.
Προτάσεις προς βελτίωση
Δεν αποτιμήθηκαν από τη Σχολική Μονάδα οι άξονες που αφορούν την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου , δεν μπορούν να διατυπωθούν θετικά σημεία , σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.